Vyšel nový trailer na druhou řadu seriálu Star Wars: The Bad Batch
Včera vyšla upoutávka na druhou sezónu animovaného seriálu Star Wars: The Bad Batch. více »
10 nových Star Wars seriálů a projektů!
Dnes byly představeny nové projekty, hlavně seriály rozšiřující svět Star Wars. Máme se na co těšit, tak si je pojďme představit. více »
Zemřel David Prowse, představitel Darth Vadera v původních filmech.
V úctyhodných 85 letech nás navždy opustil herec a kulturista David Prowse. Tohoto herce můžete znát díky jeho impozantnímu hereckému výkonu Temného Lorda ze Sith, Darth Vadera. více »
Přehled: Yoda v The High Republic, světelný meč z plasmy, Bane a SW Squadrons
V dnešním přehledu se podíváme na Yodu a jeho nastoupení v sérii The High Republic, realistický světelný meč nebo poslední letošní Star Wars komiks. Jak se to má s Darth Banem a co nás čeká u Star Wars: Squadrons? více »
Ewan McGregor se rozhovořil o chystaném seriálu s Kenobim
Filmový představitel Obi-Wana Kenobiho, Ewan McGregor (49 let), se vrátí do role mistra Jedi po 16 letech od premiéry Star Wars Epizoda III: Pomsta Sithů. Kromě toho potvrdil v pořadu Graham Norton Show, že s natáčením seriálu se začne v březnu 2021. více »

Stíny minulosti, část šestá

Reklama
Přidat komentář

Komentáře

Obrázek uživatele klara1
24-25
9. Březen 2013 - 12:29
Ty tvoje povídky poslední dobou kolísají, když jsem četla první díl, připadal mi opravdu dobrý, ale poslední dobou to jde z kopce dolů. Tenhle díl se mi sice líbil víc než ten předešlý, zvlášť ten konec, nicméně chyběl mi tam takový nějaký šmrnc a podle mě jsi mohl trochu rozvinout to testování citlivosti na Sílu. Pro příště přeju hodně zdaru!

"Ne každý, kdo bloudí, je ztracen." - J.R.R. Tolkien

+1
+3
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
10. Březen 2013 - 12:36
Musím súhlasiť s klara1. Tvoje predchádzajúce poviedky som čítal, od prvej až po poslednú. Spočiatku sa mi to pozdávalo. Postupne si zvyšoval úroveň písania a príbeh bol dobrý (nie skvelý = nechytil ma za srdce, obrazne povedané). Akýsi zlom nastal v 4. časti. Síce bolo niečo naznačené už v "trojke", ale i tak ma smerovanie poviedky prekvapilo. Udal si novú dejovú líniu, ktorá pre mňa mala ráz prílišnej detinskosti, naivity. Mal som dojem, akoby si si to ani nepremyslel a ten krok jednoducho učinil. Bez toho, aby si sa zamýšľal nad tým, či by mal príbeh logiku alebo nie. Z toho som bol mierne sklamaný.

Prejdem priamo k poslednej poviedke. Pre mňa, bohužiaľ, stále pokračuješ v tom, čo si začal v 4. časti. Nemierim tým na dej, ten by samozrejme nadväzovať mal. Mám na mysli tú naivitu. Ja tomu príbehu jednoducho neverím. Pri čítaní si predstavujem skôr Kocúra v čižmách, Shreka, 7 trpaslíkov... Jednoducho rozprávky. Tam som naivitu ochotný odpustiť. Zároveň to sú komédie, takže očakávam príjemnú zábavu. Ale tvoje poviedky nesmerujú ani k rozprávkam a ani ku komédií. Z toho vyplýva otázka, v čom je chyba...

Beriem to. S ohľadom na tvoj vek je prirodzené iné vnímanie okolia, rozdielny pohľad a aj schopnosť niečo vyrozprávať. Čo ti však neberiem je to, že predchádzajúce poviedky spred 4. časti, sú písané inak. So snahou o dospelejší pohľad. Ten tu absolútne chýba. Zároveň ti však nechcem brať tvoj pohľad na vec a myslím si, že by mal byť zastúpený. Rozprávaš veci inak a je zaujímavé ich tak čítať. V tom ti skutočne držím palce!

Aby som prešiel od príbehu. Máš skutočne talent opisovať vnemy a veľmi citlivo ich podať. Hráš sa s prírodnými javmi - počasie, opisy prírody. To ti ide skvele a to sa mi páči. Vieš čitateľa vtiahnuť na nejaké pekné miesto. Vieš vyvolať emócie. Zároveň sú ti celkom blízke aj opisy postáv s miernou rebelantskosťou. Musím povedať, že konečne si tieto svoje prednosti vyzdvihol. Predtým mi tam chýbali.

Ďalším pozitívom je menšie množstvo dialógov. Musím povedať, že predtým ma až ubíjali, pretože nedokázali zachytiť všetko potrebné. Chcel som jednoducho vedieť viac. Viac sa do príbehu vnoriť a dialóg sa väčšinou uberal nesprávnym smerom. Resp. rozvíjal časti, ktoré boli pre mňa nepodstatné. Takto sa mi to celkom pozdávalo.

I keď bola táto časť na ďaleko vyššej úrovni ako predchádzajúce, mala svoje muchy. Teraz úplne vynechám príbeh a zameriam sa na city. Vyvolanie prchavých dojmov si zvládol, to som už napísal. Čo mi chýbalo, bol väčší dôraz na city hlavnej postavy. Tvoja postava sa zamilovala a jediné, čo o tom vypovedalo, bola posledná veta. Predtým si nám ju síce opísal, ale to nemohlo reálne vyvolať viac ako reakciu typu: "Páči sa mi." , nie však: "Milujem ju." To by bolo vhodnejšie skôr do komédie, kde sa dokáže človek zamilovať už pri prvom pohľade (alebo dokonca bez neho - cez list). Ale oni sa predsa stretli prvýkrát a ich rozhovor bol taký "horúci" ako romantika v Twilight. Chcelo to viac rozviesť, viac prehĺbiť city. Alebo si to nechať na pokračovanie.

Keď to zhrniem: Opisy, vnemy, prchavé dojmy - super, udrž si ich. Príbeh - pre mňa neuveriteľný a stále dosť naivný, i keď trochu menej ako predtým. City - potrebné viac rozpísať, pre mňa nedostatočné. Celkové prostredie - veľmi príjemné. A celkové hodnotenie: dávam tomu 70%, i keď som si nie istý.

Dúfam, že ťa môj komentár nijako neurazil. To nie je jeho zmyslom. Žiadal si o komentár a tak som sa pokúsil dať svoje myšlienky "na papier". Chápem, že je moje hodnotenie asi príliš otvorené a necitlivé, to pripúšťam. Ale ak ti to má pomôcť, asi to tak musí byť. Na komentár o pozitívach a chválach si budeš musieť počkať na Storm :D Zároveň musím poznamenať, že som si nebol istý, či ti vôbec niečo napísať. Tvoje reakcie na komentáre (teda žiadne - to nie je urážka, len poznamenanie) vo mne vyvolávali dojem, že vlastne ani nechceš "počuť" názory iných. Nehovorím, že by si mal teraz všade písať "Ďakujem za komentár.", ale nejaká reakcia z tvojej strany by aj čitateľov motivovala ku komunikácií s tebou. Chcel by som vedieť tvoj názor na vec, tvoje argumenty, tvoj postoj a možno tak pochopiť to, čo som doteraz nechápal. Tak či onak, želám ti veľa šťastia do písania. Neprestaň s tým, talent máš, pracuješ s ním a rozvíjaš ho, na všetko ostatné je tu čas a trpezlivosť (a MasterCard - skrytá reklama).

+1
+3
-1
Obrázek uživatele Halt01
10. Březen 2013 - 15:07
Na komentáře u svých povídek jsem doposud nereagoval. A to protože jsem necítil potřebu na ně reagovat. Většinou mi lidé psali postřehy jako: "Je to moc uspěchané, je to kýčovitý." apod. To jsem si vzal k srdci a pokusil se s tím něco udělat, konec, není co dál řešit.
Ale teď, když mi píšeš, že to je naivní a dětské, nevím přesně co mám udělat. Není to naivní záměrně, (ještě aby jo) prostě podvědomě píšu takhle. Chtěl jsi slyšet moje argumenty: žádný nemám. Nevím proč takhle píšu, prostě takhle píšu. Postřeh, že první části byly dospělejší akceptuju. Udělám co bude v mých silách, abych tu naivitu opustil a vrátil se k tomu dospělejšímu.
Dál si napsal problém s pocity hlavní postavy. Oukey, beru si to k srdci a vylepším to.
Díky za komentář, rozhodně ho neberu jako urážku. Právě naopak mě nakopnul a vím na co se mám zaměřit.

+1
+1
-1
Obrázek uživatele PredsaJa
30-31
10. Březen 2013 - 15:23
To samozrejme chápem. Skôr som narážal na myšlienku: "Toto je môj postoj a takto si to predstavujem." napr. Storm, či Yelly-man (ospravedlňujem sa za vaše neustále spomínanie) mi odpoveďami na moje hodnotenia stále predostierajú ich zámery. Preto nemám možnosť spoznať len ich poviedky, ale čiastočne ich ako autorov. Aby som sa naviazal na ich myslenie, aby som chápal ich cieľ. A hlavne, aby mi potvrdili alebo vyvrátili, či som ich poviedku pochopil alebo nie. A ak nie, vždy mi to vysvetlia. Jednoducho viem, čo od nich môžem očakávať a na čo sa môžem tešiť. A pravda je, že od teba neviem, čo mám čakať.
Z môjho pohľadu je naivita spôsobená len príbehom. Tvoj prejav je v úplnom poriadku a jeho drobné chyby som už opísal. Je naozaj ťažké s tým niečo urobiť (aby som to tak ja nevnímal, možnože ostatní majú iní názor), ale nie je to nemožné. Budem ti držať palce.

+1
+2
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
14. Březen 2013 - 23:24
Nevím, jestli bych řekla přímo naivní a dětské, prostě má tahle povídka jen odlehčenější charakter a není natolik zavažná jako jiné povídky zde. To ovšem nemusí být vždy na závadu.
Ačkoli tahle část není špatná a příjemně se čte, předchozí díl se mi líbil víc. A to z jednoho prostého důvodu - byl promyšlenější. Působil jako jeden celek, byl velice šikovně vystavěn a měl úvod i závěr (nebo lidověji řečeno - hlavu a patu ;)). Tahle část takhle skvěle postavená není a proto pak nepůsobí tak na úrovni, ale pouze jako jakási výplň mezi díly povedenějšími.
Tohle není žádná ubližující kritika, jenom se snažím poradit. Určitě ti pomůže při dalším psaní přemýšlet tak, jako kdybys psal samostatnou věc, které nic nepředchází a ani nemá pokračování. - Jde pouze o přemýšlení; samozřejmě, že další část musí navazovat na ty předchozí :) - Tímhle způsobem se ti pak každý díl podaří logicky vystavět a celkový dojem z povídky tak bude mnohem lepší.

Co se týče samotného stylu psaní, ten je jako vždy velmi solidní, používá krásné obraty i přirovnání. Taktéž si moc hezky hraješ s popisy. Jednoznačně máš literární talent, o tom žádná. Jenom je třeba ještě vytříbit formální stránku. A v tvém případě pravděpodobně nepůjde o to, se to naučit, jako spíš si jen uvědomit, že si máš dávat pozor i na tohle :)

Se samotným příběhem si příště taky víc pohraj. Třeba samotný závěr - podlední věta je dosti překvapující (i když mně byl tvůj záměr jasný už od chvíle, kdy se tam ta ženská objevila :D). Je to proto, že ses opomenul zaměřit na pocity hlavní postavy, na to, co cítí, proč cítí. Čtenář de facto nedostal jedinou narážku, podle které by mohl poznat, že se Naddon zamiloval. Kdybys to na konci nezmínil, jsem si jistá, že by to 99 % lidí vůbec nedošlo.

Přeji hodně štěstí do dalšího psaní! Ať tě při něm provází Síla! :)

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
+2
-1
Obrázek uživatele Halt01
15. Březen 2013 - 19:00
Pokračuji v éře odpovídání na komentáře (a zvykejte si, páč jsem se rozhodl, že budu odpovídat i nadále).
Panují zde dva názory: jeden, že je to naivní a dětské a druhý, že je to odlehčené a je to určeno jako výplň. Po dlouhém přemýšlení na tohle téma jsem dospěl k jakémusi závěru a to jest, že je to trochu naivní (resp. poznámka o tom, že nikdo nemůže brát vážně nabídku svrhnout Republiku- myslím, že to byl Yelly, kdo to jako první poznamenal) a na druhou stranu to, že to trochu působí jako výplň.
Hlavní část děje -a to mohu prozradit- se bude točit kolem Triviuse a jeho mistra, i když tahle část příběhu se pravděpodobně nebude objevovat v mnoha dílech. A pak je tu povstání proti Republice, obě témata se vzájmně trochu prolínají (nebo by alespoň měla) a téma "povstání" zároveň vyplňuje mezery mezi díly s Triviusem a věcmi okolo jeho minulosti. Chci prostě říct, že pravdu máš jak ty, tak PredsaJa. Rozhodně tedy zapracuji na tom, aby byly díly s Triviusem, tak s Naddonem a ní (jméno zatím neprozdradím) na stejné úrovni. Toť vše k tématu "děckost/naivita/výplň".
Pak je tu věc s pocity hlavní postavi (tedy Naddona). Beru si to k srdci a to vážně a příště se to nebude opakovat.
Díky za rady, jsou pro mě velmi cenné a přínosné.

+1
+1
-1
Obrázek uživatele Evelynne Storm
30-31
18. Březen 2013 - 9:29
Na komentáře určitě odpovídej :) - jak už psal PredsaJa, pro nás je to motivace ti sem něco psát, a ty můžeš vyjádřit svůj souhlas či nesouhlas, případně můžeme rozebírat detaily, je-li třeba.
Jsem ráda, že jsme aspoň trochu pomohli ;)

Každý z nás může být Jedi. Stačí jen naslouchat Síle...

+1
+2
-1